Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, şehrin doğu batı hattında tek bir ana ulaşım aksına sahip olmanın yarattığı trafik sorununu çözmek için "Kuzey" ve "Güney" olmak üzere iki alternatif koridor projesini açıkladı. Bu projelerle Bursa trafiğinin 3'e bölünmesi ve trafik yükünün 3 kat hafiflemesi hedefleniyor.

Kuzey Koridoru:

  • Gürsu-11 Eylül Bulvarı arasında 2.3 km'lik bağlantı yolu ile araçlar Gürsu ve Otosansit kavşaklarını kullanmadan 11 Eylül Bulvarı'na ulaşacak.
  • 11 Eylül Bulvarı'nda 9.5 km'lik yeni bir aks oluşturulacak.
  • İstanbul Caddesi-Yeniceabat-Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı güzergahında 8.5 km'lik bağlantı yolu ve 8 kavşak inşa edilecek.
  • Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı 3 gidiş, 3 geliş olacak şekilde Hamitler üzerinden Filament kavşağına bağlanacak.
  • Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı 6 kavşak ve 7 km'lik yol ile Emek-Geçit, Nilüferköy üzerinden Mudanya Yolu'na bağlanacak.

Güney Koridoru:

  • Kestel-Otosansit arasında Ankara Yolu'na alternatif olacak şekilde 5.5 km'lik bölünmüş yol inşa edilecek.
  • Otosansit ile Orhaneli yolu arasında 16 km'lik yeni bir arter oluşturulacak.
  • Çalı-Görükle-Şehir Hastanesi güzergahında 9 km uzunluğunda ve 3 şeritli duble yol açılacak.
  • Çalı Kavşağı-Hasanağa arasında 11 km'lik yol bölünmüş yol olarak genişletilecek.
  • Hasanağa-İzmir Yolu arasındaki 9.5 km'lik yol bağlantısı 40 metreye genişletilecek ve 7 kavşak düzenlemesi yapılacak.
  • Hasanağa OSB ve Kayapa OSB'den kaynaklanan ağır taşıt trafiği 4.2 km'lik yolla direkt İstanbul-İzmir Otoyolu'na yönlendirilecek.

Tüneller:

  • Kuzey koridorunda 5.5 km'lik tünel, Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı'ndan başlayarak Ata Bulvarı'na ve Mudanya yoluna bağlanacak.
  • Güney koridorda 3 km'lik tünel, Doburca bölgesinden başlayarak Çekirge sırtlarından yüzeye çıkacak.

Sonuç:

Bu iki koridor projesi ile Bursa'da trafik yükünün 3 kat hafiflemesi ve şehrin ulaşımında devrim yaratılması hedefleniyor.